Infolinia 52 352 15 45

Transport i spedycja Czechy

Wspominając o transporcie, to Czechy znane są przede wszystkim z transportu kolejowego. Gęsta sieć linii kolejowych sprawia, że ten rodzaj transportu jest tu nadzwyczaj dobrze rozwinięty. Niemniej jednak kolej, to także i szereg minusów, do których w głównej mierze zaliczymy czas transportu. Przeładunki, zmiana szerokości torów i inne problemy sprawiają, że transport kolejowy nie cieszy się dobrą opinią. W takiej sytuacji zaczęto rozwijać inne metody transportu, które dotąd były słabo rozwinięte. W głównej mierze skorzystał na tym drogowy transport – Czechy. Z pewnością wiele pomogła w tym aspekcie Unia Europejska. Po wstąpieniu do Wspólnoty, Europa otworzyła się przed Czechami. Tym samym nie ma już problemów z przewozem towarów na terenie Unii europejskiej. Nie trzeba mieć specjalnych zezwoleń, a do tego opłaty związane z przewozem produktów są zdecydowanie tańsze. Na pewno wiele skorzystała na tym spedycja – Czechy. Dziś czeskie firmy spedycyjne możemy zobaczyć na terenie całej Europy, a przede wszystkim drogach Polski, Niemiec, Austrii, Francji czy Wielkiej Brytanii. Do rozwoju dziedziny, jaką jest drogowy transport – Czechy, na pewno przyczyniło się też wprowadzenie elektronicznych winiet dla samochodów ciężarowych ponad 3,5 tony. Miało to miejsce przed czterema laty i od tego momentu widać wyraźny wzrost ruchu tego typu pojazdów na czeskich drogach. Do jednych z największych wygranych zmian w tym kierunku, z pewnością zaliczać się może czeska firma motoryzacyjna, Škoda, która obecnie podjęła współpracę z Volkswagenem. Tym samym nie ma już problemów z transportem samych aut, jak i części do nich po terenie Unii europejskiej. Dzięki temu zyskała też ogólna spedycja (Czechy), gdyż w transport ten zaangażowanych jest wiele firm spedycyjnych z całego kraju naszych południowych sąsiadów. Czechy i ich rozwój transportu są doskonałym przykładem możliwości, jakie daje Unia Europejska. Rządzący w tym przypadku wykonali swoje zadanie celująco i czeskim przewoźnikom otworzyli bramy na większość dróg Starego Kontynentu.