Projekt “EURO 6″ lekarstwem na kryzys….?
Mimo 6,5 procent mniej zerejestrowanych ciężaròwek i autobusòw w 2012 roku, wypadły Niemcy na tle innych krajòw Unii Europejskiej całkiem nieźle. Jednak sytuacja pozostaje nadal napięta…. Jeszcze przed zakończeniem roku, Związek Przemysłu Samochodowego oraz Związek Międzynarodowych Producentòw Samochodòw Ciężarowych, przedstawiły tymczysowy bilans z zameldowanych w 2012 roku samochodòw ciężarowych. W całej Unii Europejskiej mòwi się o dziesięcio procentowym minusie w rejestracji ciężaròwek. W Niemczech wygląda sytacja nieco lepiej i liczy się z 6,5 procentowym spadkiem w poròwnaniu do roku poprzedniego. Związek Przemysłu Samochodowego mòwi o spadku rejestracji nowych pojazdòw do 6 ton wagi całościowej o 2 procent, a ciężaròwek o większej masie całkowitej o 11 procent! W prawdzie w roku 2011 zarejestrowano 334.882 nowych pojazdòw ciężarowych, niestety nie osiągnięto poziomu sprzed kryzysu gospodarczego 2009/2010. Trzeba jednak podkreślić, że przed dwoma laty osiągnięto w tej dziedzinie przyrost o 18 procent. Tylko raz wcześniej udało się uzyskać wyższy przyrost rejestracji aut ciężarowych w jednym roku! Produceni nie widzą jednak czarno przyszłości przemysłu samochodowego. Volker Lange, Prezydent Związeku Międzynarodowych Producentòw Samochodòw Ciężarowych, nie przewiduje poprawy sytacji i wzrostu inwestycji w tej gałęzi gospodarki w przyszłym roku. Jednak dobrym początkiem, by ruszyć znòw jej rozwòj będzie na pewno wprowadzenie w październiku 2013 nowej kategorii mautu, tzw. “EURO 6″, ktòry będzie korzystny dla pojazdòw o mniejszej emisji wydzielanych spalin. Pan Lange przewiduje 310.000 rejestracji nowych ciężaròwek w 2013 roku, tylko jeśli Europa upora się z długami! Według Związku Przemysłu Samochodowego, zostanie zerejestrowanych 76.000 pojazdòw powyżej 6 ton masy całkowitej, co oznacza spadek o kolejne 4 procent! Producenci naczep i przyczep są optymistyczniejsi. W Europie Zachodniej obserwuje się stabilną sytację, a nawet lekki rozwòj w tej dziedzinie.